sobota, 2 listopada 2013

Lezione Italiano

Witajcie, skoro jesteśmy już w temacie Włoch, to ja jeszcze coś od siebie dodam. A właściwie: LEZIONE ITALIANO, czyli mała lekcja języka włoskiego zawierająca podstawowe zwroty. Z wymową.

A zatem: 

                włoski                                                       tłum.polskie


           Buongiorno [błondziorno]                      Dzień Dobry/ Do widzenia
           
           Ciao!                                                           Cześć!
         
           Come ti chiami?                                         Jak się nazywasz?

            Mi chiamo.... [Mi kjamo]                         Nazywam się....

            Di dove sei?                                              Skąd jesteś?

           (Io) sono polacco/polacca                    jestem Polakiem/Polką                       [polakko/polakka]    

            Grazie [gracje]                                       Dziękuję

            Quanti anni hai? [ai]                               Ile masz lat?

            Ho [o] ..... anni.                                       Mam .... lat

            Buona sera                                              Dobry wieczór

           Arrivederci [arriwederczi]                     Do widzenia

           Buona notte                                              Dobra noc
          
           per favore                                                 proszę
               
           Vorrei....                                                    Chciałbym/ Chciałabym...    

To są jedne z najbardziej użytecznych zwrotów. Jeśli chcecie więcej, to zapraszam na mój prywatny ask : MelanieMilkshake. Przez cały Tydzień Włoski będziemy cos pisać o tym właśnie kraju.
Kończę i pozdrawiam,

                                                                                                      Melanie
           
        

8 komentarzy:

  1. Super nareszcie załapię kilka słów bez szukania ich w słowniku :) Słucham sobie Federico

    OdpowiedzUsuń
  2. Melanie,skąd umiesz język Włoski ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo walczyłam, ale się udało. Chodzę do gimnazjum z Włoskim.

      Usuń
  3. Melanie czy prócz tych zwrotów będą czasowniki ? To dla mnie ważne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będą dwa nieregularne, i 3 gr regularnych. A do tego może w tym tygodniu zdążymy rodzajniki typu ,,il", ,,la" itp.

      Usuń
  4. Super ;D

    1Aleksandra1

    OdpowiedzUsuń
  5. SUPER ! DZIĘKI ZA PODZIELENIE SIĘ NIM Z NAMI :)

    OdpowiedzUsuń